Tanımlar
İtiraz Nedir?
Başvuru sahibinin, adayın veya belgelendirilmiş bir kişinin, belgelendirme süreçlerinde alınmış olunan bir kararın tekrar dikkate alınması yönündeki talebi
Örnekler: sınav sonuçlarına itiraz, askı/iptal kararlarına itiraz, gözetim kararına itiraz, değerlendirici ile ilgili çıkar çatışması beyanı vb.
Şikâyet Nedir?
Herhangi bir kuruluş veya kişi tarafından belgelendirme kuruluşuna yapılan uygunsuzluk bildirim talepleri
Örnekler: planlama sorumlusuna yönelik şikayet, MEYBEM'de görev yapan diğer personellerin tutum, davranışlarına yönelik şikayet
Öneri Nedir?
MEYBEM tarafından ilgili her hangi bir hususta yapılan iyileştirme bildirisi
Nasıl Şikayet/İtiraz Edebilirim?
Sınav ve belgelendirme faaliyetleri ile ilgili olabilecek her türlü şikâyet, itiraz veya öneriler sözlü veya yazılı (posta, faks, web adresi, e-posta yoluyla) olarak PB.PR09.F01 Şikâyet Formu ve PB.PR09.F02 İtiraz Formu ile yapılabilir. Sınav ve sınav sonuçlarına ilişkin itiraz ve şikâyetler, sınav sonuçlarının açıklanmasına müteakip 5 işgünü içinde yapılabilir.
Sınav ve sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar, sınav sonuçlarının açıklanmasına müteakip 5 işgünü içinde yapılabilir.
Gözetim, yeniden belgelendirme sonrasından alınan kararlar, belgenin iptal edilmesi, askıya alınması, kapsamının genişletilmesi, daraltılması ile ilgili alınan kararlar için yapılacak itirazların süresi kararın bildiriminden itibaren 5 (beş) iş günüdür.
Şikayet veya diğeritirazlar herhangi bir zamanda yapılabilir.
Şikayet ve İtirazların Değerlendirilmesi
Şikâyetler ve diğer itirazlar ise MEYBEM kayıtlarına girdiği tarihten itibaren en geç 15 işgünü içerisinde çözüme kavuşturularak, gerekli bilgilendirme yapılacaktır.
Not: İtiraz veya şikâyet sahibi, MEYBEM’e yaptığı itiraz veya şikâyet sonuçları ve alınan kararlara istinaden son olarak MYK’ya şikâyet başvurusunda bulunabilir. MYK tarafından verilen karar kesindir.
İtiraz ve Şikayet için: